Minimapa

16.01.2018

Udělal jsem si do hry minimapu - velice užitečná pomůcka pro orientaci hráče v prostoru, ale pozor tato funguje pouze venku, ve vnitřních prostorech ne.

Celá věc je velice jednoduchá až tak že mě to vážně překvapilo, místo namalované mapky a potom složitého zobrazování vlastní pozice na ní jak bych si to byl představoval je to úplně jinak.

Začněme tím, že si na postavičce - Player(ovi) přídáme ještě jednu kameru (první kamera jsou naše oči a těmi koukáme) tuhle otočíme o 90° a zvedneme do takové výšky jaká nám vyhovuje (tím si zvolíme podrobnost mapy)

Dále vytvoříme Canvas (pojmenujeme třeba Minimapa) a na ní budeme promítat to co vidí naše druhá kamera. Umístil jsem si jí vlevo dole v zorném poli a zase o velikosti která mi vyhovuje, ještě jsem kolem ní udělal rámeček (na barvě nezáleží hlavně aby nerušila) a do středu umístil malý bod (čtverec nebo kruh), který je vždy ve středu a ukazuje nám naši pozici...

Takže zvednutím nebo snížením kamery od země se nastaví rozlišení - doupraví podle potřeby

Výsledek vidíme zde :

Děkuji vám, že jste článeček dočetli až sem :-)

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky