Hyperrealita versus funkčnost...

27.06.2017

Zajímavá úvaha mě napadla během vymýšlení a modelování hry.

Mám udělat modely v ultra vysokém rozlišení, s jemnými detaily, nad kterými se budou lidé jen rozplývat, aby všecho vypadalo jako když tam člověk doopravdy je nebo jak vlastně to mám udělat ? Zase aby to nevypadalo amatérsky a odflákle ???

Odpověď je někde mezi - zlatá střední cesta. To co bude teď vypadat krásně tak za rok dva může vypadat zastarale, ale s tím se musí počítat, to by ten vývoj byl nekonečný a hra  by vlastně nikdy vůbec nevyšla. Už tak při tomhle tempu trvá jedna věc někdy týden, někdy když se zadaří tak 2 dny. A ten čas opravdu letí jak splašený. K čemu bude například nádherně vymodelovaný odpadkový koš nebo zastávka na autobus, stěna domu s jemnými detaily když kolem ní většina lidí jen projde a zaznamená ji pouze periferně že tam je (o střechách domů se vůbec nebavím na ty nikdo nepoleze - nedělám Assasina) , pak jsou naopak lidi (většinou od fochu) co chodí a vyloženě koukají kde třeba nesedí textury a něco je někde špatně. Ale já jsem taky takovej, snažím se tím zdokonalovat a vyvarovat se případných chyb. Takže si myslím, že občas je to přehánění zbytečný zvláště pokud je v týmu málo lidí nebo taky jen jeden a trvalo by to nekonečně dlouho.

Toho se držím, například v lokaci "na náměstí" , udělal jsem si jednoduché domy, potáhl je foto texturou z google maps a je vystaráno. Nevypadá to 2x nejlíp, ale baráky nejsou šedivý jako z hlíny a mám lepší představu když hru testuju jak to potom bude vypadat. Soubor s UV mapou je zachovaný a můžu ho dodatečně piplat. Tak asi takhle nějak no :-)

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky